راهنمای خرید آنلاین تیشرت مردانه

راهنمای خرید تی شرتبصورت آنلاین از امشاسپند

همه ما خوش پوش بودن را دوست داریم و به دنبال لباس‌هایی هستیم که علاوه بر راحتی، شیک و جذاب باشند. با شروع فصل گرما، خرید انواع تی شرت‌های تابستانه مردانه افزایش می‌یابد. از آنجایی که بسیاری از آقایان، این تی شرت‌ها را در بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌دهند، لازم است تا سایز […]

آنچه می‌خوانید

همه ما خوش پوش بودن را دوست داریم و به دنبال لباس‌هایی هستیم که علاوه بر راحتی، شیک و جذاب باشند. با شروع فصل گرما، خرید انواع تی شرت‌های تابستانه مردانه افزایش می‌یابد. از آنجایی که بسیاری از آقایان، این تی شرت‌ها را در بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌دهند، لازم است تا سایز مناسب خود را انتخاب کنند؛ این تی شرت‌ها باید نه باید انقدر تنگ باشند که احساس راحتی را از شما بگیرند و نه انقدر گشاد باشند که به اصلاح “در آن گم شوید.” و تیپ و ظاهر شما را از حالت شیک پوشی خارج کنند.

با آنلاین شدن خرید بسیاری از مایحتاج روزمره، خرید آنلاین تی شرت مردانه، چندان هم غیرعادی نیست و برخلاف تصور عموم، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما چطور باید سایز بندی صحیحی را در هنگام خرید این محصول انتخاب کنیم؟ از کجا بدانیم که تی شرت خریداری شده، برای ما تنگ، کوتاه، بزرگ یا بد قواره نباشد؟ پاسخ به این سوالات، موضوعی است که در این مقاله بررسی می‌کنیم.

نحوه اندازه گیری تیشرت مردانه

 

آموزش اندازه گیری سایز تی شرت مردانه

برای خرید تی شرت به صورت آنلاین یا حضوری اقدام می‌کنید اما نمی‌دانید که سایز شما دقیقا چقدر است؟ می‌ترسید اشتباه کنید و این لباس اندازه شما نباشد؟ نگران نباشید، پس از مشاهده ویدیو زیر، به راحتی می‌توانید سایز دقیق خود را اندازه بگیرید و چه به صورت آنلاین و چه حضوری، همان چیزی را بخرید که برازنده شما خواهد بود.

اندازه گیری سایز لباس برای بسیاری از افراد، یکی از ترسناک ترین و شاید استرس زا ترین کاری است که می‌خواهند انجام دهند. این ترس، در هنگام خرید آنلاین تی شرت مردانه یا هر پوشاک دیگری دوچندان می‌شود زیرا شما به صورت مستقیم به محصول دسترسی ندارید و اگر سایز اشتباهی را خریداری کنید، باید دردسرهای تعویض را نیز تحمل کنید. برخلاف باور عموم، اندازه گیری سایز لباس اصلا سخت نیست. شما می‌توانید با انجام یکی از دو روش زیر، به راحتی سایز تی شرت خود را بدست آورید:

اندازه گیری با کمک تی شرت های قبلی خود

لباس های قبلی شما، یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص سایز اصلی شما است. برای استفاده از این روش و بدست آوردن سایز تی شرت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یکی از تیشرت‌هایتان را بر روی یک سطح صاف پهن کنید. دقت داشته باشید که این تی شرت، نه برای شما تنگ باشد و نه گشاد.
  2. برای اندازه‌گیری عرض سرشانه، کافیست بیرونی‌ترین فاصله دو تا دوخت سرشانه را اندازه‌گیری کنید.
  3. با دو برابر کردن اندازه فاصله دو زیر بغل یا «عرض سرشانه به دست آمده»، می‌توان به اندازه دور سینه را نیز محاسبه کرد. به عبارت ساده تر، فاصله دو زیر بغل تی شرت از یکدیگر، همان اندازه دور سینه است.
  4. برای اندازه گیری عرض کمر، تی شرت را صاف کرده و طرفین آن را سایز می‌زنیم. (منظور از طرفین، فاصله دو بخشی است که در دو سمت پهلوهای شما قرار می گیرند.)
  5. پایین تی شرت یا هلالی آن را صاف کرده و از وسط یقه پشت تا پایین تی شرت را اندازه‌ بگیرید. این اندازه، قد تی شرت است.

خرید آنلاین تی شرت مردانه

اندازه گیری با کمک دوستان

اگر اندازه گیری سایز تی شرت از طریق روش اول برای شما سخت است، می توانید با استفاده از کمک یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تان، سایز خود را اندازه بگیرید. برای انجام این روش، از شخص بخواهید که با یک متر خیاطی کنار شما بایستد.

  1. برای اندازه‌گیری دور گردن، از دوستتان بخواهید که متر خیاطی را دور گردن شما و در قسمت سیب گردن (برآمدگی سفتی که در جلوی گردن وجود دارد و با لمس کردن می توانید آن را پیدا کنید.) قرار دهد. از دوستتان بخواهید که در موقع اندازه گیری، متر را کمی شل تر بگیرد تا به اندازه ۲ انگشت، در فضای میان متر خیاطی و گردن شما قرار گیرد. این اندازه، همان فاصله میان یقه تی شرت و گردن شما است.
  2. برای اندازه‌گیری حلقه آستین تی‌شرت مردانه، از دوستتان بخواهید که فاصله میان بخش بالایی و پایینی حلقه آستین را اندازه بگیرد. توجه داشته باشید که حلقه آستین‌ را درست اندازه بگیرید که نه خیلی تنگ باشند و نه خیلی آویزان.
  3. برای به دست آوردن اندازه آستین‌ها، باید دست‌هایتان را بر روی باسن خود قرار دهید تا یک زاویه قائمه ایجاد شود و سپس، دوستتان اندازه‌گیری مورد نیاز را انجام دهد.
  4. در مرحله بعدی، فاصله میان گردن تا مچ خود را اندازه بگیرید.
  5. برای اندازه گیری دور سینه، از دوستتان بخواهید که متر را از هر دو زیر بغل شما رد کرده و دقیقا در فضای بین دو نوک سینه، به هم برساند. این اندازه نیز، باید آزاد باشه و در فاصله متر تا قفسه سینه شما، حداقل دو انگشت جا شود.
  6. پس از این مرحله، از او بخواهید که متر را کمی پایین تر بیاورد به طوری که در بخش گودی کمر شما و بالای ناف باشد. این اندازه، دور کمر شما است که باید آن را نصف کنید تا عرض کمرتان را بدست آورید.

 

چرا اندازه گیری‌های عمومی برای خرید آنلاین تی شرت مناسب نیست؟

مشغله‌های بسیاری از ما، باعث شده است که خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح دهیم؛ از طرفی، در خرید آنلاین تی شرت مردانه یا هر پوشاک دیگری، انتخاب سایز مناسب، یکی از دغدغه‌هایی است که گاهی تبدیل به کابوس می‌شود. بسیاری از افرادی که به صورت آنلاین، پوشاک خود را خریداری می‌کنند، این تصور را دارند که سایز بندی‌های عمومی برای خرید همه مدل‌های مختلف پوشاک مردانه کافی است، در صورتی که این تصور کاملا غلط است. حتما می‌پرسید چرا؟ ما در این بخش، دلایل این اطمینان غلط را به صورت کامل به شما توضیح می‌دهیم تا با دید بازتری محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

برش پارچه در انواع تی شرت

تی شرت‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آنها، دارای شیوه خاصی از برش و دوخت هستند. بنابراین نمی‌توانید از سایزبندی یک تی شرت برای خرید یک مدل دیگر از این محصول استفاده کنید.

خرید آنلاین تی شرت مردانه

نوع و کیفیت پارچه تی شرت

تمامی مدل‌های تی شرت موجود در بازار، با استفاده از یکی از سه مدل پارچه شامل پارچه‌های ۱۰۰ درصد پنبه، ترکیب پنبه و پلی استر و ۱۰۰ درصد پلی استر دوخته می‌شوند. هر یک از این پارچه‌ها، شیوه دوخت متفاوتی را نیاز دارند و همین تفاوت در شیوه دوخت، باعث تغییر سایزبندی نیز می‌شود و نمی‌توانید صرفا بر اساس اطمینان به داده‌های جداول سایزبندی عمومی، هر مدل تی شرت با هر جنس پارچه‌ای را خریداری کنید.

اثرات رطوبت و شستن

یکی از کابوس‌هایی که می‌تواند پس از خرید آنلاین تی شرت مردانه به سراغ شما بیاید، تنگ شدن یا برعکس، کش آمدن تی شرت پس از شستشو است. شاید فکر کنید که “خوب، اینکه موضوع مهمی نیست.” اما باور کنید که این نکته، بسیار مهم است و می‌تواند خرید شما را تبدیل به یک شکست تمام عیار کند. جداول سایز بندی عمومی، چیزی در این رابطه به شما نمی‌گویند و باید با مراجعه به صفحه محصول مورد نظر، صرفا با استفاده از جدولی که به طور ویژه و با در نظر گرفتن تمامی شرایط آن تی شرت طراحی شده است، سایز خود را بدست آورید و محصول دلخواهتان را خریداری کنید.

جمع بندی

تی شرت، یکی از پوشاک تابستانی است؛ لباسی که باید علاوه بر جنبه زیبایی، تهویه مناسبی را بدن شما ایجاد کند و باعث عرق کردن زیاد، رشد قارچ یا سایر مشکلاتی که در این فصل و با پوشیدن لباس‌های نامناسب ایجاد خواهد شد، نگردد. از این رو، انتخاب سایز مناسب در هنگام خرید آنلاین تی شرت مردانه، موضوع بسیار مهمی است.

سایزبندی‌های عمومی، برای پوشاکی مانند کاپشن، پالتو، مانتو یا البسه‌هایی که از پارچه‌های کشسان تولید نمی‌شوند، شاید مناسب باشند اما برای خرید تی شرت، به هیچ عنوان کارایی ندارند و استفاده از آنها برای خرید هر مدل از تی شرت‌های مردانه، چیزی به جز خرید لباسی با سایز اشتباه را، برای شما به دنبال نخواهد داشت. توصیه ما این است که صرفا از جدول‌ها و راهنماهای سایزبندی که در صفحات هر مدل از تی شرت‌های مردانه گذاشته می‌شود، برای انتخاب سایز مناسب خود استفاده کنید تا همان محصولی را بخرید که برای اندام شما مناسب باشد، در آن احساس راحتی کنید و پس از شستشو نیز، تغییر شکلی در وضعیت ظاهری تی شرت ایجاد نشود.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط