راهنمای خرید آنلاین کفش

5

چگونه اینترنتی کفش بخریم؟ بر خلاف بسیاری از محصولات دیگر، خرید آنلاین کفش می‌تواند سخت‌تر از خرید آن به‌صورت حضوری باشد. با مراجعۀ حضوری به فروشگاه‌ها، به‌راحتی می‌توانید کفش دلخواه خود را بپوشید و از اندازۀ آن مطمئن شوید؛ در مقابل، برای خرید اینترنتی لازم است تا چند نکته و ترفند را درباره اندازه گیری […]

آنچه می‌خوانید

چگونه اینترنتی کفش بخریم؟

بر خلاف بسیاری از محصولات دیگر، خرید آنلاین کفش می‌تواند سخت‌تر از خرید آن به‌صورت حضوری باشد. با مراجعۀ حضوری به فروشگاه‌ها، به‌راحتی می‌توانید کفش دلخواه خود را بپوشید و از اندازۀ آن مطمئن شوید؛ در مقابل، برای خرید اینترنتی لازم است تا چند نکته و ترفند را درباره اندازه گیری سایز کفش یاد بگیرید.

راهنمای سایز کفش برای خرید اینترنتی

بزرگ‌ترین مشکل هنگام خرید اینترنتی کفش، پیداکردن سایز مناسب است. متأسفانه هیچ استاندارد جهانی و مشخصی برای سایز کفش‌ها وجود ندارد. حتی اگر معمولاً کفش‌هایی با سایز ۳۸ می‌پوشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر کفشی با همین سایز، اندازۀ شما باشد. برندهای گوناگون، از استانداردهای مختلفی برای تعیین سایز محصولات خود استفاده می‌کنند.

اما سایز کفش را چگونه بفهمیم؟

اگر قبلاً محصولات یک برند را خریداری کرده‌ و از سایز آن راضی بوده‌اید، برای خرید آنلاین کفش نیز توصیه می‌شود که یک جفت دیگر از تولیدات همان برند سفارش دهید. در غیر این صورت، باید برای اندازه گیری سایز کفش و پای خود، کمی وقت بگذارید.

قبل از اینکه سراغ آموزش پیداکردن سایز و خرید اینترنتی کفش برویم، لازم است یادآوری کنیم که اندازۀ پاهای شما می‌تواند در طول زمان تغییر کند. عوامل زیادی مثل افزایش/کاهش وزن، بارداری یا جراحات، بر این مسئله تأثیرگذار خواهند بود. حتی اگر تمام روز را سرپا باشید، پاها متورم می‌شوند.

با توجه به این نکات، اگر معمولاً کفش‌های خود را در سایز مشخصی خریداری می‌کنید نیز بهتر است قبل از سفارش آنلاین کفش، پاهای خود را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که چیزی تغییر نکرده باشد.

آموزش اندازه گیری سایز پا برای خرید آنلاین کفش

طول و عرض پا، مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری و تعیین سایز هستند. اگرچه نحوۀ قرارگرفتن انگشت‌ها در جلوی کفش نیز برای راحتی مهم است، این مسئله تأثیری در نحوۀ اندازه گیری سایز پا ندارد. در واقع انگشت‌های شما در کفشی که طول و عرض مناسبی داشته باشد، راحت خواهند بود.

اندازۀ کفش با طول پاهای شما مطابق است؛ بنابراین هنگام اندازه‌گیری، دقت زیادی به این معیار داشته باشید. یک خط مستقیم از بلندترین انگشت پا تا پایین پاشنه رسم کنید و آن را اندازه بگیرید؛ این مقدار، طول پای شما است.

یک نکتۀ مهم: اگر می‌خواهید یک جفت کتوی ورزشی بخرید، بهتر است که در پروسۀ اندازه‌گیری، جوراب بپوشید.

تبدیل اندازه طول و عرض پا به واحدهای دیگر:

معمولاً اندازۀ پاها با یکدیگر تفاوت دارد. در این صورت بهتر است که از اندازۀ پای بزرگ‌تر برای تعیین سایز کفش خود استفاده کنید. همانطور که گفتیم، برندهای گوناگون از استانداردهای متفاوتی برای مطابقت طول و عرض پا با سایز کفش استفاده می‌کنند. جدول‌ زیر به شما کمک می‌کند تا اندازۀ پای خود را به سایزهای بین‌المللی دیگر تبدیل کنید.

راهنمای سایز کفش مردانه
طول (CM) سایز اروپایی (EU) سایز بریتانیایی (UK) سایز آمریکایی (US)
۲۵ ۴۰ ۶ ۷
۲۶ ۴۱ ۷ ۸
۲۶.۵ ۴۲ ۷.۵ ۸.۵
۲۷ ۴۳ ۸.۵ ۹.۵
۲۷.۵ ۴۴ ۹ ۱۰
۲۸ ۴۵ ۱۰ ۱۱
۲۹ ۴۶ ۱۱ ۱۲
۲۹.۵ ۴۷ ۱۱.۵ ۱۲.۵
۳۰ ۴۸ ۱۲.۵ ۱۳.۵
۳۰.۵ ۴۹ ۱۳ ۱۴
۳۱ ۵۰ ۱۴ ۱۵
۳۲ ۵۱ ۱۵ ۱۶
راهنمای سایز کفش زنانه
طول (CM) سایز اروپایی (EU) سایز بریتانیایی (UK) سایز آمریکایی (US)
۲۲.۵ ۳۶ ۳ ۵.۵
۲۳ ۳۷ ۳.۵ ۶
۲۴ ۳۸ ۴.۵ ۷
۲۴.۵ ۳۹ ۵.۵ ۸
۲۵ ۴۰ ۶ ۸.۵
۲۶ ۴۱ ۷ ۹.۵
۲۶.۵ ۴۲ ۸ ۱۰
راهنمای سایز کفش بچگانه
طول (CM) سایز اروپایی (EU) سایز بریتانیایی (UK) سایز آمریکایی (US)
۹.۵ ۱۷ ۲ ۱
۱۰.۲ ۱۸ ۲.۵ ۱.۵
۱۰.۵ ۱۸.۵ ۳ ۲
۱۱ ۱۹ ۳.۵ ۲.۵
۱۱.۵ ۱۹.۵ ۴ ۳
۱۲ ۲۰ ۴.۵ ۳.۵
۱۲.۵ ۲۱ ۵ ۴
۱۲.۷ ۲۱.۵ ۵.۵ ۴.۵
۱۳ ۲۲ ۶ ۵
۱۳.۵ ۲۲.۵ ۶.۵ ۵.۵
۱۴ ۲۳ ۷ ۶
۱۴.۳ ۲۳.۵ ۷.۵ ۶.۵
۱۴.۵ ۲۴ ۸ ۷
۱۵ ۲۵ ۸.۵ ۷.۵
۱۵.۵ ۲۵.۵ ۹ ۸
۱۶ ۲۶ ۹.۵ ۸.۵

زمانی که سفارشتان به دستتان رسید، آن را امتحان کنید. اگر کفش‌ کاملاً اندازۀ پای شما نیست، باعجله آن را برنگردانید. بیشتر کفش‌ها طوری تولید می‌شوند که پس از چند روز پوشیدن و راه‌رفتن، جا باز کنند.

از اهمیت پهنای کفش غافل نشوید!

در تعیین سایز، اندازۀ پهنای پا اهمیت کمتری نسبت به طول دارد و دانستن آن فقط برای خرید انواع خاصی از کفش‌ها، مثل چکمه‌ها و کفش‌های رسمی و همچنین، سفارشی‌دوزی ضروری خواهد بود. با این‌حال انتخاب کفشی با عرض مناسب، برای سلامت و راحتی پای شما مهم است. هنگام خرید، عوامل دیگری مانند کف پا، قوس انگشتان و اندازۀ پنجه‌ها را نیز در نظر بگیرید.

۳ نکته مهم برای خرید آنلاین کفش!

پس از پیدا کردن سایز دقیق پا، هنگام خرید اینترنتی کفش، باید به چند نکتۀ مهم دیگر نیز توجه کنید:

  • بودجه: چقدر حاضرید خرج کنید؟
  • نیاز: قرار است که این کفش‌ها را سرکار بپوشید؟ به کفش تابستانی نیاز دارید یا زمستانی؟ آیا می‌خواهید که یک جفت کفش پیاده‌روی داشته باشید یا دنبال کفش مجلسی هستید؟

قبل از خرید، به این سؤال‌ها پاسخ دهید و سپس تعیین کنید که کفش شما باید چه ویژگی‌های داشته باشد. دانستن این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین کفش ممکن را خریداری کنید.

  • اعتماد: برای خرید آنلاین کفش، باید فروشگاهی پیدا کنید که کاملاً قابل اعتماد باشد. متأسفانه افراد زیادی در اینترنت کلاهبرداری می‌کنند؛ بنابراین بهتر است که پیش از سفارش، اطلاعات فروشگاه را به‌دقت بررسی کنید.

جمع‌بندی؛ چگونه آنلاین کفش بخریم؟

خلاصه‌ای از مراحلی که باید برای خرید اینترنتی کفش طی کنید، به شرح زیر است:

  1. پاهای خود را اندازه بگیرید؛
  2. با استفاده از جدول راهنمای سایز کفش، سایز خود را پیدا کنید؛
  3. بودجه‌تان را مشخص کنید؛
  4. دربارۀ محصول موردنظر خود تحقیق کنید؛
  5. از فروشگاهی که به آن اعتماد دارید خرید کنید.

در راهنمای خرید آنلاین کفش، به شما کمک کردیم که سایز پای خود را تعیین کنید تا بتوانید کفشی بخرید که کاملاً اندازه‌تان باشد. اگر از طرفداران خرید اینترنتی پوشاک هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سری هم به فروشگاه امشاسپند بزنید و از تنوع محصولات ما بهره‌مند شوید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط